Život mi v poslední době...

pátek 16. června 2017

... připomíná nějaký hloupý nekonečný seriál. Díl střídá díl, já se ani nenaději a už jsem u páté série. Všechno nějak strašně pádí, mám pocit, že pořád něco dělám a zároveň, že nedělám vůbec nic (resp. to moje snažení není nikde vidět). Zkusím to nějak zlomit. Asi přepnu kanál na zprávy, nebo nějaký děsně chytrý dokument.

Pořekadlo "co není v hlavě, musí být v nohách" platí na 100%. Kdyby ale mělo platit i obráceně, musel bych být génius, protože v nohách toho poslední týdny moc nemám (soudě dle mého ne-běhání). Zkusím tu bilanci alespoň trochu napravit na celonočním pochodu. Pak vám dám vědět, jak se to projevilo v hlavě.

Letos poprvé jsem odložil nedočtenou knihu. Většina z vás mě bude asi pranýřovat - byly to totiž Okamžiky štěstí od Patrika Hartla. Vlastě ani neumím přesně říct, proč si mě ta knížka nedokázala udržet až do svého konce, ale stalo se to. Pravděpodobně jsme já i kniha vibrovali každý na jiné frekvenci. Přesto si myslím, že je to povedený kus a možná se k ní jednou vrátím, až si ty vibrace trochu sladíme.

Nedávno jsem jel na veterinu Ášovi pro tablety a nechtěně jsem zaslechl rozhovor doktora s majitelkou fenky, které muž kroužil ultrazvukem po pupku:
"Tak budete maminka..."
"To je k**va!"
"To je příroda, no..."
"Dě*ka!"
"Ale no tak..."
"To je v p**i!"
"No, milá pani, právě, že už je to dál..."

Ať už jsou vaše dny naladěny na nekonečný seriál, nebo chytrý dokument, ať už máte v hlavě, nebo v nohách, ať už souzníte s Hartlem, nebo vibrujete na jiné frekvenci, ať řešíte psí potraty, nebo se těšíte na další páry psích očí... všichni mějte krásný zbytek jara.
Život je přecijen fajn...

15 komentářů :

  1. Tome, Vy snad máte kameru u nás doma. Připadám si jak nějaká "běhna", protože toho v hlavě v poslední době mnoho nemám. Nebo toho tam mám právě moc? :) Alespoň si zlepším figuru :)
    Krásný víkend.
    Martina H. z Brna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martino, kameru tam nemám, ale potvrdilo se mi, že to tak má poslední dobou hodně z nás ;)
      Tak ať se to zlepší ;)
      T.

      Vymazat
  2. Tome, také jsem po první půlce (Veronika) knihu odložila. A i tu jednu část jsem se musela přemlouvat dočíst. Celkem nic mi to nedalo a na druhou část se už asi nikdy nedostane. Takže nevěš hlavu, s postupem věku zjišťuji, že ne všechno musím do/dělat za každou cenu, jako třeba dočíst knihu. Jinak mě odchod od rozdělané práce spíš rozčiluje. Po několika letech práce v nadnárodní společnosti mám ale jisto v tom, že nejdůležitější je mít radost ze života, pokud možno každý den si najít něco drobného, co mi udělalo radost. A na všem se snažit najít něco pozitivního i když to tam třeba na první pohled není vidět. Mnohdy žijeme příliš svázáni pravidly, kteří nastavili jiní kolem nás a společnost nám vštěpovala, že tak jedině je to správně. Kdo řekl, že nedočíst knihu je zločin? Tak jako nejsou někteří lidé hodni toho, abychom s nimi "ztráceli" čas, o knihách podle mě platí to samé. Asi mluvím jako stařenka nad hrobem, jsme ale, myslím, zhruba ve stejném věku. Tak se omlouvám za mudrování a přeji krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak... moudrá slova ;)
      Děkuji za ně
      T.

      Vymazat
  3. Hezký den Tome,
    jsem ráda,že nejsem jediná komu se kniha P.Hartla nelíbila i když na ni slyším hlavně chválu. Já jsem ji hrdinně dočetla, ale přijde mi popisná,povrchní,dost nepravděpodobná a vlastně o ničem. Ještě jsem četla od Patrika "Erotikon" a to jsem byla vyloženě otrávená. O ničem. Mám Patrika Hartla lidsky ráda,myslím,že píše dobré divadelní hry(Hvězda,Vysavač atd.-ty jsem viděla), ale knížky...nic moc.
    Ráda čtu, ale není v poslední době moc knížek,které by mě fakt bavily. Strašně se mi líbilo "P.S." od Ani Geislerové, ale to asi není pro kluky :):).
    Tak se opatrujte a mějte se všichni fajn.
    Katka z Km

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko, já nemohu říct, že by se mi ta knížka vyloženě nelíbila, ale večer jsem si lehl do postele a neměl jsem chuť jí otevřít a číst.. což byl pro mě signál, že jí mám vrátit. Monča jí například přečetla jedním dechem. Inu - tisíc lidí, tisíc chutí (a to se ty chutě jednotlivým lidem ještě neustále mění, takže bych spíše řekl deset tisíc chutí) ;)
      Krásné dny
      T.

      Vymazat
  4. Asi to bude nějaká epidemie. Cítím se úplně stejně. Osmnáct hodin denně jsem aktivní a pořád to nestačí k tomu, abych měla pocit, že jsem nějaký díl seriálu dokoukala do konce:-).
    Nedočtená kniha potkala letos i mě, což těžce nesu. O to víc, že kladné recenze na ni ve mě vyvolali pocit mé ,,divnosti".
    Tak teď pro jistotu nečtu vůbec, což nesu ještě hůř:-).
    Přeji dobrý výběr toho pravého chytrého dokumentu a až přijde čas rozběhu, ať je příjemný:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. milá Henrieto, moc děkuji za milý komentář.
      Ať se to brzy zlomí ;)
      T.

      Vymazat
  5. Hezký den, knihu jsem právě dočetla. Začínala jsem Veronikou a četlo se mi vcelku dobře. Neměla jsem žádná očekávání a žádnou knihu od P.H. jsem předtím nečetla. Viděla jsem Vysavač s Bobem Kleplem. Jen jsem si říkala, že je to spíš takový "románek" pro ženy. Normálně je nevyhledávám, nebaví mne. Daleko zajímavější mi přišlo Jáchymovo vyprávění. Co vše se dělo v okamžik, který popisovala předtím Veronika. Většinou to bylo tak, že Jáchym průběžně řešil Veroničiny průšvihy, o kterých ona částečně vůbec nevěděla, a jemu to přitom velmi komplikovalo až ničilo vlastní život. Závěr jeho příběhu se mi zdál dost nepravděpodobný. Knihu s lehkým srdcem pošlu dál. Už se mi také stalo, že jsem knihu nedočetla, ale opravdu se to nedalo. Nač se trápit? Souhlasím s názorem Marie, že s některými lidmi i knihami se prostě nevyplatí ztrácet čas.
    Gábina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Gábino, děkuji za hezký komentář.
      Možná jsem měl vydržet až k tomu Jáchymovi... ale co už. Teď už jsem zase začtený a je dobře ;)
      Krásné dny
      T.

      Vymazat
  6. Naprosto zbytečná kniha, červená knihovna dnešní doby, také jsem odložila nedočtenou a ani nevím, co s ní dál.
    Dagmar

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dagmar, tak jí darujte, třeba tím někomu uděláte radost ;)
      Hezké dny
      T.

      Vymazat
  7. Tomáši, já Okamžiky štěstí dočetla (neberu moji potřebu dočítat knihy jako kladnou vlastnost, vlastně spíš naopak, ráda bych nad knížkou s klidem mávla rukou a šla dál...). Ale nebavila mě, přišla mi povrchní. Nápad dobrý, ale (pro mě) pak už nic. Možná jsem přísná, ale nečtu knížky, jen abych zabila čas. Ty jo, asi si dám závazek, že to nedočítání zkusím... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kláro, také jsem typ, který se často trápí, jen aby knihu dočetl.
      Musím ale říct, že je to osvobozující pocit to někdy jen tak prostě "vzdát" ;)
      Krásné dny
      T.

      Vymazat
    2. Na obranu Okamžiků musím říct, že jsem se s dočtením zas tak "netrápila", ono se to čte dost lehce. Jen to ve mně prostě nic nezanechalo. :-)

      Vymazat